May 17, 2009

seven lonely days make one lonely week



Seven Lonely Days - Georgia Gibbs

Seven lonely days make one lonely week
Seven lonely nights make one lonely me
Ever since the time you told me we were through
Seven lonely days I cried and cried for you

Oh my darling you're crying
There's no use in denying I cried for you
It was your favourite pastime making me blue
Last week was the last time I cried for you

Seven hankies blue I filled with my tears
Seven letters too I filled with my fears
Guess it never pays to make your lover blue
Seven lonely days I cried and cried for you


剛好就是過了七天,歌詞第一句很深刻,聽起來很貼切
歌詞不是我的意思,只不過近來對這首懷舊經典金曲提起了興趣
皆因早前在 youtube 看了一段紀錄香港六十年代生活的片段
背景音樂正是《Seven Lonely Days》的國語版本《給我一個吻》,由張露主唱
片段的懷舊古典音樂,加上昔日香港的環境風貌
令我這個生於八十年代末的後生小子感到很有趣味
說回這首歌,在網上找了好幾個不同版本
獨是喜愛這把聲音和演奏,來自 1953 年 Georgia Gibbs
她是誰?大概就是一位五十年代的美國歌手吧
嘩,當時我的父母也未出世
不知道你喜歡張露的《給我一個吻》還是她的《Seven Lonely Days》?

想看上述片段的可到我的 youtube channel,在 favourites 裡面
http://www.youtube.com/user/hkmch

No comments:

Post a Comment